تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا



در این مقاله به تاثیر زبان فرانسوی بر مهاجرت به کانادا می پردازیم

خب همانطور که می دانید، زبان دوم کشور کانادا فرانسه است و با توجه به اینکه زمانی این کشور به زبان فرانسه اداره میشده و زبان رسمی برخی از شهر ها و ایالت ها فرانسوی است و این جالب است که بدانید در ایالت کبک حدود 90 درصد مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

دولت کانادا تشخیص داده که مهاجرت نقش مهمی در حمایت از حیات جوامع اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کشور ایفا می کند و به وزن جمعیتی این جوامع کمک می کند. در سال 2019، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) یک استراتژی جامع مهاجرت فرانسوی زبانان به کشور را اعلام کرد که هدف آن رسیدن به هدف 4.4 درصدی پذیرش مهاجران فرانسوی زبان به غیر از کبک تا سال 2023 بوده. این هدف با سهامداران جامعه ایجاد شد.


امتیاز
اضافه برای زبان فرانسه

امتیازات اضافی برای داوطلبانی که مهارت‌ های قوی فرانسوی‌ زبان را تحت اکسپرس انتری دارند، در ابتدا در ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شدند و در افزایش پذیرش فرانسوی‌ زبان در خارج از کبک موفق بودند. در سال 2020، این امتیازات بیشتر افزایش یافت. از آن زمان، سهم بیشتری از دعوتنامه‌ های صادر شده برای داوطلبان آزمون فرانسوی که تواناییهای زبان فرانسه خود را تحت اکسپرس اینتری نشان داده‌ اند، مشاهده شده است، از 2.9 درصد در سال 2017 به 5.2 درصد در سال 2020. در سال 2020، پذیرش فرانسویزبان تحت اکسپرس اینتری نشان دهنده اکثر پذیرش های فرانسوی زبان در خارج از کبک به طور کلی، اکسپرس اینتری را امیدوار کننده ترین ابزار برای افزایش پذیرش فرانسوی زبان در خارج از کبک می کند. با این حال، این بیماری همه‌ گیر با کاهش به 3 درصد دعوتنامههای صادر شده برای نامزدهای با مهارتهای فرانسوی زبان قوی از ژانویه تا دسامبر 2021 تلفاتی داشته است. این کاهش تا حد زیادی به دلیل این واقعیت است که در سال 2021، وزارت دعوتنامههای هدفمند برای افرادی که قبلاً در کانادا هستند، با محدود کردن بیشتر دعوتها به افرادی که در کلاس تجربه کانادایی واجد شرایط هستند، و این جمعیت از نسبت کمتری از نامزدهای فرانسوی زبان تشکیل شده است.

کانادا در پی جذب مهاجرین فرانسوی زبان هر چه بیشتر در محدوده خارج از کبک است. این به سرزندگی، توسعه و شکوفایی جوامع اقلیت فرانسوی زبان در کانادا کمک خواهد کرد.
اگر می خواهید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید، می توانید مشخصات خود را در اکسپرس اینتری ایجاد کنید. اکسپرس اینتری سیستم جدید کانادا برای مدیریت برنامه های کاربردی در تعدادی از برنامه های مهاجرت اقتصادی موجود است:


مهمترین نکته مثبت یادگیری زبان فرانسه و تاثیر اون در مهاجرت به کانادا، دریافت اقامت دائم این کشور هستش. مسلط بودن بر زبان فرانسه در کنار زبان انگلیسی میتونه شرایط بهتری رو برای دریافت اقامت و اقامت دائم فراهم کنه با توجه به اینکه تعدادی از ایالت های کشور کانادا برای زبان فرانسه ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

 
پس همانطور که متوجه شدید تعدادی از شهرهای مهم و همچنین دانشگاه های معتبر کانادا و دنیا در مناطق فرانسوی زبان این کشور مستقر هستند و در نتیجه برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها و زندگی آسوده، دانستن زبان فرانسه از اهمیت بسیاری برخوردار است. برخی از رشته های دانشگاه های مناطق فرانسوی زبان فقط به زبان فرانسه تدریس می شود که این مسئله باعث می شود که اگر شما کاندیدای این رشته های تحصیلی می باشید، ملزم  به یادگیری زبان فرانسوی هستید.

نکته بعدی که باید به اون توجه کرد این هستش که با توجه به فراگیر بودن زبان فرانسه بین مردم کشور کانادا، شما با تسلط به زبان فرانسوی میتونید شرایط زندگی بهتری رو فراهم کنید و به زندگی در کنار مردم کانادا عادت کنید. شهر یا ایالت کبک وسیع ترین ایالت فرانسوی زبان کاناداست و اکثریت این ایالت به زبان فرانسه صحبت می کنند و به دلیل حضور غالب فرانسوی زبانان در این منطقه به آن فرانسه کوچک نیز می گویند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا تاثیر زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

ساناز شکوهی

ساناز شکوهی

استاد زبان فرانسه و مشاور مهاجرت

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان